4 Ekim 2007 Perşembe

Ev Güvenliği

Ev Güvenliği:
Ev Yangın Güvenlik Denetim Listesi Birleşmiş Milletler Hükümeti’nin bağımsız bir kural koyucu organı olan Birleşmiş Milletler Tüketilen Mallar Güvenlik Komisyonu tarafından geliştirilmiştir.

Bu komisyonun dört kanunsal misyonu vardır :

- Halkı tüketim mallarıyla ilgili nedensiz hasarlardan korumak.

- Tüketicilere tüketim mallarının güvenliğini karşılaştırmada yardım etmek.

- Tüketim malları için eşit düzeyde güvenlik standartları geliştirmek ve çelişkili durumları , bölgesel nizamnameleri en aza indirgemek ; ve

- Ürünle alakalı ölüm hasar ve hastalık nedenlerini ve önlemlerini araştırmayı, soruşturmayı arttırmak.

Komisyonun evde,okulda ve toplu yerlerde kullanılan tüketim mallarının 15.000 den fazlasının üzerinde yargı yetkisi var. Komisyonun yetkisi altına girmeyen ürünlerin arasında, yiyecek , uyuşturucular , otomobiller , tütün ve ateşli silahlar var. Komisyon beş güvenlik yasasını uygular:Tüketim Malları Güvenliği Kanunu , Federal Tehlikeli Durumlar Kanunu , Yanıcı Maddeler Kanunu , Zehirli Paketlemeyi Engelleme Kanunu ve Soğutucu Kanunu .

CPSC operasyona 14 Mayıs 1973’de başladı. Bu komisyon senatonun tavsiyesi ve oybirliğiyle başkan tarafından atanan üç görevli tarafından yönetildi.

29 Ekim 1923’de komisyon tüketicilerin ürünlerle alakalı hasarları ,olası muhtemel zararlı ürünleri daha kolay rapor etmelerini ve tüketicilerin piyasadan kaldırılan ürünler hakkında yedi gün , yirmi dört saat bilgi alabilmelerini sağlamak için ücretsiz bir hat kurdu. Komisyonun hattını Birleşmiş Milletler kıtasına ait herhangi bir yerden 1-800-638-2772’ yi tuşlayarak arayabilirsiniz. Hasarları işitebilmek için bir telekse de 1-800-638-82-70 no’lu özel hattan ulaşılabilir (Alaska ve Havai de dahil), Marylan de yalnızca 1-800-492-8104’ü tuşlamak yeterli. Yayınları düzenlemek için Danışma Ofisine ve Kamu işlerine Washington , DC 20207’ye yazın.

Hiç yorum yok: